Groep 6/7/8

Welkom op de pagina van groep 6-7-8 van OBS de Bloesem!

We zijn een gezellige combinatiegroep met 27 leerlingen. We krijgen les van juf Karin en meester Dennis. Binnen onze groep werken we met een combinatie van digitaal lesmateriaal en boeken en schriften. In de ochtenden besteden wij vooral tijd aan technisch en begrijpend lezen, spelling, taal en rekenen. In de middagen staat er een verscheidenheid van vakken op de planning zoals Engels, wereldoriëntatie, verkeer, sociale vaardigheden en creatieve ontwikkeling. Daarnaast krijgen we gym en godsdienst van vakleerkrachten.

Technisch en begrijpend lezen leren wij door gebruik te maken van de methode Atlantis. Naast het technisch en begrijpend lezen is er ook aandacht voor leesplezier en literatuureducatie.

Rekenen verwerken we digitaal. Hiervoor gebruiken we de methodeleerlijn vanuit getal&ruimte junior. De opdrachten zijn adaptief. Dat wil zeggen dat iedereen opdrachten krijgt op zijn eigen niveau en hierdoor optimaal kan ontwikkelen.

Voor de vakken taal en spelling maken wij gebruik van de methode Plezier in Taal (PIT). Deze methode biedt een rijke taalomgeving waarin woordenschat, woord- en zinsbouw, begrijpend lezen, mondelinge taalvaardigheden en stellen bij elkaar komen. Bij spelling komt er wekelijks een nieuwe categorie aan bod.

Naast het harde werken in de klas staan wij ook regelmatig stil bij de mooie, leuke en bijzondere momenten in het leven en is er ook voldoende ruimte voor plezier en gezelligheid.

Voor groep 8 is het laatste jaar altijd een bijzonder jaar. Er wordt daarom in de klas ook regelmatig stilgestaan bij het maken van een goede keuze voor het voortgezet onderwijs. Ook krijgen de kinderen van groep 8 EHBO lessen, waardoor zij weten wat ze moeten doen in geval van nood. Natuurlijk wordt de basisschoolperiode voor deze kinderen ook leuk afgesloten met o.a. een eindmusical.